Salam Momentous Bekas Pelajar SMVK 95/96

Assalamualaikum Tuan / Puan ,
Apa khabar?
Bagaimana kegiatan seharian korang semua? ada progress ke? Tahap kesihatan ok ke?
Bagus la kalau semuanya ok. Panjang2 doa pada Allah..Syukur,..moga2 segala nikmat yang kita kecapi dirahmatiNya..


...Mintalah kepada Ku , Akan Ku perkenankan pintamu...
( Surah Al-Mukmin , ayat 60 )
Amin.


STAY CONNECTED ON LINE
Minggu ni aku rasa best skit la. Gembira umpama kena puji ngan boss..( walaupun boss aku nie ganaz tak paham bahse ) , seronok acam makan eskrim koneto perisa ubi kayu ( ade ke ? ) , dan macam2 la. Senang paham macam nie la ..hari jumaat pas abis school korang apply nak balik kampung cikgu warden Tajul approve..pergh! cyokkknye.. melompat dol..
Tapi tuh cite zaman
white T-collar le bro, sis.. skang mana de lagi bawak beg skolah isi buku tulis ngan pegang T-Square.. T-square pun dah jadi hanger baju dah!
Skang nie asik online pada aku macam ade attractive yang kuat jugak la.. 'Teruja' bahasa malaysianya..( warie '' i sound stupid when speak in malay'' ..huahaha.. ) . Aku rasa korang pun teruja gak.. bilemana banyak rakan2 dapat dihubung semula..lama dah tak sembang, lama dah tak tengok rupa fizikal , lama dah tak ngusik student pompuan..( beshnye..pasni nak kaco uji , eija , azura ngan aida )... dan banyakbanyakbanyak lamerrr lee..segala2 lama. Tub..tub..korang muncul dan connected each others..whooaaa...bile dah jumpa tuh..senyum je nak add..
Tahniah la untuk kita semua. Tuhan tuh Maha Kuasa
.

Facebook dan Blogger
Skang nie tahap penyertaan 'portal' capaian kita agak mengembirakan. tak kisah la walaupun agak perlahan dari segi sumbangan yang berbentuk maklumat / info mahupun rangka aktiviti yang hendak dilaksanakan. Biasalah..bukan senang nak catch up semua tuh sekelip mata.. perkara2 yang tegar seperti perkataan TANGGUNGJAWAB nie sudah cukup membataskan hubungan sesama kita semua. Kita bukan dialam persekolahan lagi. Memasuki alam peKERJAan nie memang menduga teka-teki rezeki kita semua. Mahu tak mau..kena buat.kang miss soruu..aaa letih..bukan kata yang dah kawin je `masak'..yang belum kawin seperti warie nie (ehem..ehem) ni pun silap haribulan tak berasap dapor.Phuuhh!!


Kalu korang log in Facebook , aku sarankan aktifkan Halaman Bekas Pelajar SMVK tu.. selain private msg kat fesbuk masing2.. Sebab skang nie mungkin ade aktiviti yang nak dilaksanakan.

Selain tuh juga apa2 maklumat yang berkaitan , post la..upload la..dan aku rasa semua boleh follow up apa yang disampaikan. oK ke?
tu kira wajib la semak..senang nak update yang lain2. Apa jua bentuk maklumat/info boleh insert kat sane. itu saranan aku la. Privasi masing2 lain cite.
Mekasih Bonzer yang wujudkan halaman nie.aku pun tak pikir.kalu tak susah gak nak combine semua student.Mekasih bonzer.Esok aku banje makan Choki-choki ngan beli Beg skolah BEN10. Suuuuree lu melompat cam cipanzi! :)
Oh ya,..sape ahli yang lain dalam halaman tuh hah? ada sesape yang bleh bagi jawapan.. bukan nak buat halaman tuh private utk semua bekas student..takde hal..sesape pun kalu bekenan nak join, aku rasa korang semua pun tade hal..so..Open for public. Cuma perlu introduce la cemana leh join halaman nie. Dan lain- lain perkara tentang halaman nie..aku rasa takde apa kot..cuma kalu ade apa kemusykilan kita semua boleh post kat wall tuh dari masa ke semasa..
Ok?

BLOGGER
Ni pun satu lagi sumber capaian maklumat kita semua. Aku rasa tak kisah kalu perjalanan( posting) blog nie slow skit. Sebab Blog nie aku tengok kebanyakkannya dia tak aktif 100% . Buat macam reference pun kira ok la. sebab lain2 peranan Facebook bleh take over.Hampir semua kot. Tapi blog kita selarikan juga sebagai tanda Kewujudan SMVK . So nanti pada sesape yang kat luar sana rakan2 kita yang masih belum menyertai / mengetahui apa yang sudah mahupun akan datang aktiviti atau apa2 info yang diorang perlukan. Contoh : Senarai No Tel rakan2.
aku rasa tang situ patut update complete la..selain no phone tuh sertakan segala2 maklumat peribadi masing2..seperti lokasi semasa , pekerjaan , dan sebagainya la,,apa2 yang dipikirkan perlu..taruh je.. biodata .. bonzer..leh update? ( asik aku je kena alter ye,,..lek la bonzer..lu hustler blogger )
selain tuh juga maklumat tentang historical sekolah .. ala..cemana nak kata nie.. info tentang SMVK la..
article nie open kepada sesape yang rajin nak buat boleh mintak fendi password log in..
sebab blog nie aku rasa nak form dia jadi Formal la..boleh ke kengkawan..? segala bentuk informasi dan maklumat adalah hak kita kita semua. Jadi dia tertakluk kepada pindaan akta 183/ABCD ( hehe..) yang memerlukan penyertaan / sumbangan didaftarkan dahulu. maksud aku sesape join je mesti ade pengenalan sebagai rujukan . So , segala maklumat tentang sekolah en sham baling( informer kita ) mungkin akan memberikan maklumat yang lengkap dan segala maklumat semasa boleh la merujuk kepada beliau. So jng sesekali buat 'henki pengki' ..kang masuk lokap !! ( sori sham eh )
Jadi tuh ..apabila semua tetapan dalam blog tuh sempurna... aku rasa dia dah boleh diiktiraf kewujudannya..dan mungkin nanti time gath yang paling grand sekali kita semua boleh mintak cikgu beso rasmikan blog nie.. erm... ok..lain2 perkara aku rasa ( jgn aku rasa la..semua la,,apa yang perlu..bagitau la ok ) apa yang perlu kita sumbangkan, bangunkan , 'structure'kan ..sila keudarakan !.. huh! ok.. abis bab Blog


GATHERING
Kebelakangan nie ade rangka2 permulaan nak bagi warm up dulu untuk nak buat gath nie..Sebab aku rasa nie agak payah gak kalu nak dipikirkan.. korang semua tau..masalah utama kita semua adalah penyertaan. Susahhh,.. susah nak gather kan semua yang dapat dihubungi nie ke satu tempat , masa yang dikehendaki..
So..perkara utama perlu pikir ..Participate.. aku rasa kalu budak lelaki ...bujang macam warie nie ( bachelor glemer ) dia fleksible..takde masalah. Buat kat Surabaya indonesia pun dia akan datang nye,,
Jadi masalahnye pada :
1. Penyertaan Pelajar Perempuan
- So? cemana ? ujie ? aida ? eija ? azura ? lain2..
cemana? aku rasa korang semua mungkin..aku kata mungkin terpaksa memberi jawapan yang sudah diduga..
takpe..aku rasa penyertaan korang semua dalam online pun dah cukup untuk start up dalam online nie..mekasih korang..kalu bleh yang lelain tuh cuba hubungi ..
Tapi aku rasa masalah nie tak berapa complicated sangat..boleh consider lain2 dulu yang perlu..


2. Yang sudah Berkahwin
nie pun susah gak..sebab susah nak capai kata sepakat antara kedua2 belahkata sependapat.
buat boleh buat..pegi? datang?
kang jgn ade yang pening kepala sebab nak gath . ntah la..bab nie aku susah comments..
acam bini aku takpe..dia sempoi..aku cakap jum pi..aa..pi la dia.. ( jgn jeles warie)
bini aku ok..tatakhainye..
So..aku rasa dahulukan aktiviti kekeluargaan dahulu..then you all decided later..


lain2 masalah tuh seperti kedudukan lokasi yang ditetapkan, mungkin ada yang jauh, transport , timing dan segala2nya la...
korang pun tau la cemana nak settle nie..
ye dak?
mungkin la kalu kata grand gath nanti buat kat SMVK...aku rasa semua leh datang ..
cuma perlu timing je yang nak di set up kan..


Macam semalam aku ngan warie jumpa kedai mamaks duk bincang nak wat pre meet up untuk warga yang berada di kl.. kemudian disusuli dengan warga ipoh,, dan seterusnya lain2..
dari pada situ segala plan dan rangka aktiviti boleh disatukan dan menjadi muktamat!


Dah...ngantuk kopi takde..
sampai sini je kot..merepek sensorang kang lansung tak leh wat ape..

Ni semalam antara aku ngan warie dan jamely yang berkesempatan hadir bersama isterinya ( tiada dalam gambar atas permintaaan ) ..dan mohd zaki yang sudah tido utk menonton match MU pukul 4 pagi smlm .....meluangkan masa membincangkan bagaimana nak buat pre gath utk memeber yang berada di lembah kelang..saje nak buat warm up bagi seronok memember jumpa , supaya nanti diorang boleh bagi keputusan yang lebih baik..lagi pun ramai gak yang ade kat kl nie tapi masih tak jumpa2 lagi..so warie bagi idea mcm nie..so..see the outcome later guys...

ok la..tu je wat kali nie..
harapan korang semua dapat participate dalam online community nie..
sumbangkan la apa2 pun kat blog..kat fesbuk dan lain 2 seperti rumah kanak2 yatim ..dan aku pun dah nak merepek bukan2 nie..so ...come on guys..get involve in online community participating and bring our lost memories comes back .
that all..
wsalam..

AlienStone A.K.A Azull