.....SALAM KERINDUAN....

Assalamualaikum...dan belum terlewat rasanya untuk aku mengucapkan 'Selamat Hari Raya Aidilfitri'...Maaf Zahir & Batin jika sepanjang berSAHABAT ada terguris kata, terlajak perbuatan, termakan tak sengaja, terpinjam apa-apa...Yang di minta harap dihalalkan dari hujung rambut sampai hujung kaki....

Untuk renungan AKU dan KAWAN KAWAN semua..aku pun tak tahu apa yg menyebabkan aku terpanggil untuk menulis tentang isu ini..maybe bg sesetgh korang isu ni dh lapok selapok 'Pendekar Bujang Lapok' tp bg aku selagi kita hidup, kita mmg tak boleh lari dr permasalahan ini..sorry arrrr KAWAN KAWAN kalu aku ter'emotional' skit...dh lama rasanya tak berjiwang cam ni...hehehe..

SATU NUKILAN....HADIAH DARI SEORANG SAHABAT....


Berbalik pada isu yg aku nk tulis ni..1 2 3 ok start....
Hidup dalam dunia ni memang kita kena berKAWAN..Kalau kita tak berKAWAN, kita lagi teruk dari orang utan pasal orang utan pn tahu berKAWAN...Masalahnya bukan semua KAWAN yang boleh jadi ikutan....Ada juga KAWAN yang jenis BOSAN...so kita tengok KAWAN yang macam mana tu????....

1. Yang suka menangis depan korang bila ada masalah tapi suka ketawa di belakang
korang bila tengah cari masalah dengan korang.

2. Yang menari lambada depan korang sebab nak bagi korang terhibur tapi menari dayak
di belakang korang sebab terhibur mengenakan korang.

3. Yang sentiasa mendengar masalah korang tapi sentiasa memperdengarkan masalah
korang tu pada orang lain.

4. Yang membantu korang masa korang terhimpit tetapi buat perangai hantu dengan
menghimpit korang untuk meminta balasan.

5. Yang memuji korang dengan kata-kata manis di depan korang tapi mengeji korang
dengan kata-kata najis di belakang korang.

Tapi bagi AKU...ada sedikit madah / coretan buat KAWAN KAWAN semua....
KHAS BUAT KORANG SEMUA..harap korang suka la yer..:)


SAHABAT.....
Apa ertinya mungkin macam iklan ALICAFE : sahabat sejati sentiasa dihati. Atau FAIR N LOVELY : tiap hari sayang TAPI mak aku cakap SAHABAT itu BAHAYA!!!...Macam iklan ASTRO : macam-macam ada!!!!!...Apapun aku tak kisah semua tu....Bagi aku, SAHABAT itu macam iklan LOREAL :
' KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA '.....

Akhir sekali, thanks la buat korang yang sudi baca tulisan aku ni..walaupn kekadang mesti korang kata NTAH HAPA HAPA NTAH la ujie nie...tak kisah la korang nk kata apa tp aku puas bila aku dapat tulis cam ni...SEBENARNYA, AKU NI RINDU SANGAT KT KORANG SUME...dh 2 kali reunion aku terMISS..sedih sgt rasanya...TAPI aku bersyukur sgt kerana korang sume masih ingat kat aku...hehehe...dan AKU HARAP...WALAU WAKTU BERLALU...AKU DAN KORANG...TETAP SAHABAT SEJATI DUNIA AKHIRAT....

AKU UJIE...KORANG ' THE BEST KAWAN ' YANG AKU PERNAH ADA....DAN AKAN KEKAL ADA SAMPAI BILA-BILA....ADIOS...

UJIEABM3..now@IKBN DUSUN TUA, HULU LANGAT, SELANGOR..